31 oktober 2009

En vändbar brödkorg


*såld*

Varför har inte (tyg/sy) affärerna öppet på en lördag, visst är det 'afton' men det tänkte ju inte jag på... Så istället för att göra sådant husligt som man borde knåpade jag ihop en brödkorg (vändbar som sagt).
Rita av en lagom stor tallrik (en cirkel av inner/ytter tyg) och använd sedan formeln diametern * pi så får du omkretsen. Rita sedan två rektanglar av måtten du får (cirkelns omkrets och valfri höjd), jag tog höjden 25 cm.
Sy ihop cirkeln och rektangeln av vardera tyg räta mot räta. För att få den lite fluffig fodrade jag med vadd (metervara). Lägg ihop 'korgarna' aviga mot aviga och vik ner överkanten, sy med en stickning - KLART!

PS Jag vet vad det ska bli av det 'spännande tyget' (tidigare inlägg), men eftersom det var stängt idag får projektet ligga och vila lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar